Limingan Lyhtyseurakunnan alkuvaiheita lyhyesti kerrottuna

Muutimme Liminkaan v. 2013 lähemmäksi lastemme perheitä. Paikkakunnalla oli pari uskovaa jotka olimme tavanneet vuosia sitten Oulussa seurakuntatilaisuuksissa. Kaipasimme uskovien yhteyttä omalla kotipaikkakunnallamme. Erityisesti Jeremia 29:4-7 puhutteli meitä. ”Harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon Minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.”

Saimme vuokrattua vaatimattoman kokoustilan purkukuntoisesta talosta.Teimme pintaremonttia ja hankimme välttämättömät huonekalut, tuolit ja pöytiä ym. Ristikin löysi paikkansa seinältä. Aluksi pidimme viikottain Raamattupiiriä ja kutsuiltoja lauantaisin. Kutsuimme lauantaita Liekki-illoiksi. Vierailevia puhujia kävi Raahesta ja Oulusta eri seurakunnista.

Syksyllä v. 2014 teimme sopimuksen Oulun Lähetysseurakunnan kanssa. He hyväksyivät meidät oman seurakuntansa soluksi. Vuorovaikutusta oli puolin ja toisin. Työmme motto oli kristittyjen yhteys ilman seurakuntarajoja. Jokainen joka halusi olla mukana työssä oli tervetullut. Työmme perusta oli palvella liminkalaisia Jumalan sanan julistamisen, keskinäisen yhteyden ja evankelioinnin kautta.

Pari vuotta sitten kokoustilassamme alkoi ruoanjakelu vähävaraisille. Sitä suoritti oma tiimi pari kertaa viikossa. Hengellistä tukea he saivat Oulun ja Kempeleen vapaaseurakunnilta. Yhteistyö Raamattupiiri ja kokoustoiminnassa jatkui ruuanjakelun ohella noin kaksi vuotta. Purkutalon sisäongelmat alkoivat vaivata yhä enemmän ja päädyimme etsimään uutta tilaa kokoontumisille. Ruoanjakelu jäi entiseen huoneistoon ja kokoustoimintaa alettiin pitämään uusissa paremmissa tiloissa.

Kesällä v. 2018, heräsi voimakas tarve palata alkuperäiseen näkyyn eli keskittyä uskovien yhteiseen hengelliseen toimintaan ja kokoontumisiin. Uskomme, että Jumala johdatti meidät rekisteröimään toimintamme. Meidät hyväksyttiin yhdistysrekisteriin 19.6.2018 nimellä Limingan Lyhtyseurakunta.

Tämän kesän aikana olemme päässeet jakamaan vastuuta monille työmme piirissä oleville. Iloitsemme tästä! Kesällä paikkakunnalle muutti Petri ja Suvi Ruotsalainen. Työn organisoinnissa, julistus-ja musiikkityössä he ovat olleet korvaamattomana apuna. Seurakunnan paimenen tehtäviä hoitaa edelleen Voitto Oinonen. Saimme uuden hyvän seurakuntatilan 7.9.2018 Kedonperäntie 70:stä. Toivotamme entiset ja uudet uskonystävät mukaan toimintaamme.

Limingassa, sydämellisin tervetulotoivotuksin

6.9.18 Hilkka Oinonen